Fitness

 

Wanneer je graag aan je conditie wilt (of misschien moet) gaan werken kun je bij ons terecht. Want met fitness is het mogelijk dat op eigen niveau te trainen en eigen doelen na te streven. Fitness is de basis van alle sporten: zowel van de recreatiesporter als de topsporter.

Voor je met fitness kunt beginnen zullen we middels een intake en een conditietest het beginniveau bepalen en aan de hand hiervan wordt er een trainingsschema gemaakt. Het grote voordeel van fitness is dat het zo meetbaar is. Na bijvoorbeeld een paar maanden 2x per week getraind te hebben merk je dat:

– je minder snel vermoeid bent
– je je fitter en dus prettiger voelt
– je sterker bent
– je psychisch meer aan kunt
– de conditietest betere waardes aan geeft

Met andere woorden: je hele functioneren verbetert, zowel fysiek, maar ook mentaal en emotioneel kun je duidelijk meer aan!

Wat houdt een fittest in?

1. Intake en lichaamsanalyse: hierdoor krijgen we inzicht in je doelstellingen en door middel van de lichaamsanalyse kun je een indruk krijgen van BMI (Body Mass Index), vetpercentage, spiermassapercentage en meer. Al deze waardes kunnen verbeteren door sporten en door (indien nodig) veranderen van het voedingspatroon.
2. Fietstest om uithoudingsvermogen te meten (VO2 max)
3. Krachttesten om spierkracht te meten.

Soorten fitness :

  • Cardiofitness, gericht op het uithoudingsvermogen
  • Krachttraining, stabiliteit en coördinatie
  • Fitness voor senioren (ongeveer 70+)
  • Fitness om af te slanken
  • Medische fitness en Medische Trainingstherapie
  • Zwangerschapsfitness
  • Fitness voor Diabetici – Reumatische klachten – COPD – hartfalen etc.

Ook kun je bij ons ‘Circuitfitness’ doen. Zie daarvoor onder dat hoofdstukje.

Er zijn steeds meer bedrijven die voor een deel meebetalen wanneer je een lidmaatschapsbewijs van een sportvereniging/fitnesscentrum kunt overleggen. Vraag het je werkgever!

Voor de prijzen: zie onder ‘Tarieven’.